Siz blogja

Még nem tudom, hogy miről fog szólni a blogom. Majd menet közben kiderül és jól ápdételem ezt itt. Valszeg a számomra fontos dolgokat fogom itt közzétenni. Pl. mi öröm/szívás/egyéb történt éppen velem. Hogy mennyire lesz aktív még nem tudom, majd kiderül. :)

Utolsó kommentek

  • siz: Szerintem egy ilyenem nekem is van valahol, de az valami házilag utángyártott csoda, háza sincs, m... (2012.08.13. 21:37) EPROM írás
  • siz: Az EPROM törlő akkor került 3488Ft-omba, amikor ezt a posztot írtam. (Fixáras volt, 7$+10$ posta).... (2012.08.13. 21:35) EPROM írás
  • leonsio: Vettem én is egy eprom égetőt, de ezzel így nem sokra megyek. kepfeltoltes.hu/120812/c64eprom_www... (2012.08.12. 17:56) EPROM írás
  • ColT: Grat! Rég láttam ilyet, anno 80-as években igen gyakran írt apám eprom-ot, na persze nem saját cuc... (2011.03.02. 12:06) EPROM írás
  • Gozo67: Jobbulást Nikinek! (2011.02.05. 17:48) Niki térde
  • Utolsó 20

Címkék

3com (1) amiga (3) amiga 1200 (1) amiga 600 (3) apeh (1) atari (1) autó (7) baleset (1) bank (1) beleönt (1) benzinkutas lehúzós (1) beteg (1) bicikli (1) billentyűzet (1) black screen of death (1) blog (4) bmw (1) bölcsességfog (1) britney spears (1) búcsú (1) bug (3) bugzilla (1) busz (1) c128 (1) canon mx350 (2) canon powershot s2 (3) carbonex kc (6) castle (1) cd galaxis (1) chambery (1) commodore (9) család (1) danubius rádió (1) debian (2) digikábel (4) dragon age origins (3) dvd (1) ea (1) eclipse (3) edigital (2) eprom (1) ethernet (1) fejlesztés (1) fényképező (3) fiesta (2) film (1) firefly (1) firefox (1) focus (40) formula 1 (9) fotó (1) game (1) gmail (1) grundfos kupa (1) győri audi eto (3) heroes (2) hiba (10) hitel (2) (4) htc p3600 (2) hűtőgép (1) ie8 (1) igo (1) internet (2) izzócsere (2) játék (2) java (8) javítás (2) karvina (1) katy perry (1) kép (1) kézilabda (10) kimi (3) kórház (1) közlekedés (6) laptop (2) lara (1) lassított felvétel (1) lemgo (1) letöltés (4) liferay (2) linux (1) lol (23) lovegun (3) lucky (12) lúzer vagyok (1) m1 (1) magyar válogatott (1) meglepetés (1) megoldás (2) mkb veszprém (1) mobil (11) motor (8) mozi (1) nathan fillion (1) niki (6) női (1) nokia 5800 (9) nyaralás (2) osram (1) ovi maps (1) pannon kupa (1) pc (5) pcmcia (1) pick szeged (3) plus4 (1) quake live (1) ram (1) serenity (1) silkeborg (1) sláger rádió (1) sorozat (2) space cowboy (1) spring (1) steam (1) stílus (1) subversion (2) support (1) szakdolgozat (4) sze (22) szép nap (1) szívás (29) tanusítvány (1) taxi (1) template (2) totalcar (1) trinity (1) tűz (1) twitter (1) ubuntu (1) vanda (9) vásárlás (1) video (6) vista (1) víz (1) webes (1) windows (1) wm6 (1) wow (1) xircom (1) zaton (1) zene (2) Címkefelhő

Mobil Java fejlesztés

2008.04.27. 10:41 | siz | Szólj hozzá!

Az egyetemen van egy "Beágyazott rendszerek fejlesztése" nevű tantárgyunk, ami igaziból Java fejlesztést takar mobiltelefonra.

Na szóval ebből van egy házi feladat: valamilyen saját alkalmazást kell fejleszteni, dokumentálni és beadni. Ez ad a vizsgajegyből maximum 2/5-öd részt, azaz ha nem csinálom meg, akkor max. 3-ast kaphatok. Én ebből presztízskérdést csináltam, szal gondoltam: mit nekem egy kis mobil alkalmazás?

Le is fejlesztettem, aztán amikor nagy nehezen készen lett kiderült, hogy emulátorban ugyan f@szán működik, de a HTC-men elindul, de új teendőt felvinni nem tudok (ja, egy kategorizálható teendőlistát valósítottam meg, hogy ne kelljen pocket word-be írnom amit nem akarok elfelejteni, pl. a Focus hibalistája :( ). Na ez a cucc a Nokiára már nem is települt, azt mondta, hogy "Sikertelen jogosultságellenőrzés" vagy valami hasonló.

Na ezzel szívtam kb. 3 nap szabadidejét. (ami leginkább a tegnap délutánt jelenti, este 11-ig bezárólag)

Nyilván semmit nem találtam erről a hibaüzenetről, a telefonokon meg konzol sincs, hogy oda írjon valami hibaüzenetet.

Végső elkeseredésemben átállítottam a Nokia nyelvét angolra (merthogy azon legalább hibaüzenet volt, amiből elindulhattam). Azt mondta: "Authorisation failed". Igen, AuthoriSation, így, S-sel. Aztán ennek köszönhettem, hogy rátaláltam a megoldásra, mert mások is ezen voltak fennakadva. :)

Szóval a megoldás: voltam olyan hülye, hogy java*.* csomagok helyett használtam egy com.sun.* csomagot is, ami az emulátorban implementálva és dokumentálva van, hogy része a szabványnak, de igazából meg nem és a telefonokon nincs is.

Gyorsan kikommenteltem ezt a részt, próba: és lőn: működik mindkét telefonon! Királyság! Győztem! :D

Utána egy laza fél órácska telt el azzal, hogy átírjam másképp a cuccot, hogy azért megcsinálja azt, amit ebből a vacakból használtam. Ja, ez a dátumkezelés volt. És rájöttem, hogy teljesen felesleges volt, mert ugyan a java.util.Calendar osztály absztrakt (ennek használtam egy Sun-os CalendarImpl-jét), de vannak statikus metódusai és egy Calendar.getInstance() hívással ugyanúgy megkaphatom, mintha a CalendarImpl-et példányosítottam volna. És ez még szabványos is.

Konklúzió: megint hülye voltam és RTFM. :P

Címkék: mobil java szívás sze

A bejegyzés trackback címe:

https://siz512.blog.hu/api/trackback/id/tr96444014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása