Siz blogja

Még nem tudom, hogy miről fog szólni a blogom. Majd menet közben kiderül és jól ápdételem ezt itt. Valszeg a számomra fontos dolgokat fogom itt közzétenni. Pl. mi öröm/szívás/egyéb történt éppen velem. Hogy mennyire lesz aktív még nem tudom, majd kiderül. :)

Utolsó kommentek

  • siz: Szerintem egy ilyenem nekem is van valahol, de az valami házilag utángyártott csoda, háza sincs, m... (2012.08.13. 21:37) EPROM írás
  • siz: Az EPROM törlő akkor került 3488Ft-omba, amikor ezt a posztot írtam. (Fixáras volt, 7$+10$ posta).... (2012.08.13. 21:35) EPROM írás
  • leonsio: Vettem én is egy eprom égetőt, de ezzel így nem sokra megyek. kepfeltoltes.hu/120812/c64eprom_www... (2012.08.12. 17:56) EPROM írás
  • ColT: Grat! Rég láttam ilyet, anno 80-as években igen gyakran írt apám eprom-ot, na persze nem saját cuc... (2011.03.02. 12:06) EPROM írás
  • Gozo67: Jobbulást Nikinek! (2011.02.05. 17:48) Niki térde
  • Utolsó 20

Címkék

3com (1) amiga (3) amiga 1200 (1) amiga 600 (3) apeh (1) atari (1) autó (7) baleset (1) bank (1) beleönt (1) benzinkutas lehúzós (1) beteg (1) bicikli (1) billentyűzet (1) black screen of death (1) blog (4) bmw (1) bölcsességfog (1) britney spears (1) búcsú (1) bug (3) bugzilla (1) busz (1) c128 (1) canon mx350 (2) canon powershot s2 (3) carbonex kc (6) castle (1) cd galaxis (1) chambery (1) commodore (9) család (1) danubius rádió (1) debian (2) digikábel (4) dragon age origins (3) dvd (1) ea (1) eclipse (3) edigital (2) eprom (1) ethernet (1) fejlesztés (1) fényképező (3) fiesta (2) film (1) firefly (1) firefox (1) focus (40) formula 1 (9) fotó (1) game (1) gmail (1) grundfos kupa (1) győri audi eto (3) heroes (2) hiba (10) hitel (2) (4) htc p3600 (2) hűtőgép (1) ie8 (1) igo (1) internet (2) izzócsere (2) játék (2) java (8) javítás (2) karvina (1) katy perry (1) kép (1) kézilabda (10) kimi (3) kórház (1) közlekedés (6) laptop (2) lara (1) lassított felvétel (1) lemgo (1) letöltés (4) liferay (2) linux (1) lol (23) lovegun (3) lucky (12) lúzer vagyok (1) m1 (1) magyar válogatott (1) meglepetés (1) megoldás (2) mkb veszprém (1) mobil (11) motor (8) mozi (1) nathan fillion (1) niki (6) női (1) nokia 5800 (9) nyaralás (2) osram (1) ovi maps (1) pannon kupa (1) pc (5) pcmcia (1) pick szeged (3) plus4 (1) quake live (1) ram (1) serenity (1) silkeborg (1) sláger rádió (1) sorozat (2) space cowboy (1) spring (1) steam (1) stílus (1) subversion (2) support (1) szakdolgozat (4) sze (22) szép nap (1) szívás (29) tanusítvány (1) taxi (1) template (2) totalcar (1) trinity (1) tűz (1) twitter (1) ubuntu (1) vanda (9) vásárlás (1) video (6) vista (1) víz (1) webes (1) windows (1) wm6 (1) wow (1) xircom (1) zaton (1) zene (2) Címkefelhő

Commmodore billentyűzet javítás

2009.03.22. 08:51 | siz | 2 komment

Van egy dobozos C128-am (a lapos fajta), amire egyszer balfék módon ráejtettem egy REU-t, kb. 80 centi magasból, és a @ billentyűt remekül kitörte a helyéből. Kicsit morcos lettem, és Bithunter fórumán megkérdeztem, hogy van-e valami tipp, hogy hogyan lehet javítani. Azt mondták, hogy a C64C (ez a lapos változat) és a C128 billentyűzete mechanikusan azonos. Úgyhogy a Vaterán leütöttem 3db romos üres C64 házat billentyűzettel, mindösszesen 1Ft értékben. :)

Tegnap délután jutottam el a javításig. Szétszedtem a C128-at, kicsavaroztam a billentyűzet aljáról a nyáklapot (kb. 20 csavar tartotta). Így is még csak felemelni tudtam, mert ebben három olyan kapcsoló van, mint a Shift Lock volt a régebbi Commodore gépeken (mármint amit benyomsz és úgy marad).

Ezután szétborítottam az egyik C64-es billentyűzetet is. A házban szerencsére nem volt csavar, de a billentyűzet alján szintén kb. 20 apró csavar. Kiszedtem, kiműtöttem egy gombot, aztán jól meglepődtem, mert nem stimmelt, nem olyan volt az alakja, mint a C128-énak. :(

A C128-as billentyűje alján egy pici négyszög alakú profil volt (ilyen alakú a "sapka" szára). A C64 billentyű sapka alján meg kereszt alakú lyuk volt, ebbe ment a szára. Összeraktam a C64 billentyűzetet, majd utána megnéztem a másik kettőt is (ott már magát a billentyűzetet nem szedtem szét, csak egy billentyű-sapkát húztam le: az egyik ugyanolyan volt, mint az előző, a másik meg szintén kereszt alakú, de a szár végén pici bütykök voltak (oldalt), hogy be tudjon pattanni a helyére és stabilabban bent maradjon.

Itt egy picit azért elkeseredtem. Aztán eszembe jutott, hogy ha C64-ből ennyi féle van, akkor lehet, hogy más gépé is jó lehet. Előkotortam két plus/4 billentyűzetet, amiből rögtön az első az volt, ami a gyerekkoromban kapott első gépemről származott, csak a csatlakozó szalagkábele tönkrement, és egyszerűbb volt billentyűzetet cserélni, mint újat forrasztani rá. Na ez pontosan ugyanolyan volt, mint a C128. :)

Örülés, plus/4 billentyűzet szétszed (újabb kb. 20 apró csavar), billentyű kiszerel, tisztogatás, C128-asba beszerel. Ez se volt egyszerű: a @ kb. középen van, ide kellett csipesszel úgy beügyeskedni, hogy csak kb. 5-8 mm-es résre tudtam csak szétnyitni. :(

Mindegy, összeraktam, összecsavaroztam mindkettőt.

Aztán eszembe jutott, hogy van egy barna C64-em, aminek a CLR/HOME billentyűjét valami kretén egy C64C fehér R gombjára cserélte. Volt üres barna házam is :), kikaptam belőle a CLR/HOME-ot, a másikból meg a fehér R-t és megcseréltem őket. Szerencsére ez mindkettő az ugyanolyan típusú keresztes változat volt. :D

Örülés, aztán mindent visszacsomagolni. Ennyi.

Címkék: commodore javítás

A bejegyzés trackback címe:

https://siz512.blog.hu/api/trackback/id/tr621017506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Penya666 2009.03.22. 11:51:21

Jokis c64ek es egyeb cbm termekek:) Nekem is van mindegyikbol jopar :) Most epp at kene koltoztetnem egy jobb allapotu kaszniba egyik c128at. Mert amiben most van az iszonyat megsargult sajnos.
süti beállítások módosítása