Siz blogja

Még nem tudom, hogy miről fog szólni a blogom. Majd menet közben kiderül és jól ápdételem ezt itt. Valszeg a számomra fontos dolgokat fogom itt közzétenni. Pl. mi öröm/szívás/egyéb történt éppen velem. Hogy mennyire lesz aktív még nem tudom, majd kiderül. :)

Utolsó kommentek

  • siz: Szerintem egy ilyenem nekem is van valahol, de az valami házilag utángyártott csoda, háza sincs, m... (2012.08.13. 21:37) EPROM írás
  • siz: Az EPROM törlő akkor került 3488Ft-omba, amikor ezt a posztot írtam. (Fixáras volt, 7$+10$ posta).... (2012.08.13. 21:35) EPROM írás
  • leonsio: Vettem én is egy eprom égetőt, de ezzel így nem sokra megyek. kepfeltoltes.hu/120812/c64eprom_www... (2012.08.12. 17:56) EPROM írás
  • ColT: Grat! Rég láttam ilyet, anno 80-as években igen gyakran írt apám eprom-ot, na persze nem saját cuc... (2011.03.02. 12:06) EPROM írás
  • Gozo67: Jobbulást Nikinek! (2011.02.05. 17:48) Niki térde
  • Utolsó 20

Címkék

3com (1) amiga (3) amiga 1200 (1) amiga 600 (3) apeh (1) atari (1) autó (7) baleset (1) bank (1) beleönt (1) benzinkutas lehúzós (1) beteg (1) bicikli (1) billentyűzet (1) black screen of death (1) blog (4) bmw (1) bölcsességfog (1) britney spears (1) búcsú (1) bug (3) bugzilla (1) busz (1) c128 (1) canon mx350 (2) canon powershot s2 (3) carbonex kc (6) castle (1) cd galaxis (1) chambery (1) commodore (9) család (1) danubius rádió (1) debian (2) digikábel (4) dragon age origins (3) dvd (1) ea (1) eclipse (3) edigital (2) eprom (1) ethernet (1) fejlesztés (1) fényképező (3) fiesta (2) film (1) firefly (1) firefox (1) focus (40) formula 1 (9) fotó (1) game (1) gmail (1) grundfos kupa (1) győri audi eto (3) heroes (2) hiba (10) hitel (2) (4) htc p3600 (2) hűtőgép (1) ie8 (1) igo (1) internet (2) izzócsere (2) játék (2) java (8) javítás (2) karvina (1) katy perry (1) kép (1) kézilabda (10) kimi (3) kórház (1) közlekedés (6) laptop (2) lara (1) lassított felvétel (1) lemgo (1) letöltés (4) liferay (2) linux (1) lol (23) lovegun (3) lucky (12) lúzer vagyok (1) m1 (1) magyar válogatott (1) meglepetés (1) megoldás (2) mkb veszprém (1) mobil (11) motor (8) mozi (1) nathan fillion (1) niki (6) női (1) nokia 5800 (9) nyaralás (2) osram (1) ovi maps (1) pannon kupa (1) pc (5) pcmcia (1) pick szeged (3) plus4 (1) quake live (1) ram (1) serenity (1) silkeborg (1) sláger rádió (1) sorozat (2) space cowboy (1) spring (1) steam (1) stílus (1) subversion (2) support (1) szakdolgozat (4) sze (22) szép nap (1) szívás (29) tanusítvány (1) taxi (1) template (2) totalcar (1) trinity (1) tűz (1) twitter (1) ubuntu (1) vanda (9) vásárlás (1) video (6) vista (1) víz (1) webes (1) windows (1) wm6 (1) wow (1) xircom (1) zaton (1) zene (2) Címkefelhő

Újabb kütyük

2011.02.26. 10:41 | siz | Szólj hozzá!

Ismét sikerült újabb "kütyükkel" gazdagítani a háztartást.

Konkrétan: lett új billentyűzetem, egerem, egy PS3 - hozzá TV is :) -, digitális képkeret, a laptop "ápgréd" sagaról nem is beszélve.

Itt most a billentyűzetről fogok írni, mert ezt már egy hónapja leírtam és nem jutottam hozzá, hogy a többit is megírjam.

Már régóta gondolkoztam a billentyűzetem cseréjén, mert a régi már több, mint 10 éves volt, PS/2-es csatolós, ami már viszonylag szűk területen használható csak, másrészt pedig szerettem volna rá néhány plusz vezérlőgombot, amely használatát a laptopon már megszoktam.

Fel is állítottam a preferenciákat, hogy minek feleljen meg:

  1. Legyen Logitech (megfelelő beviteli eszközöket csak ők gyártanak)
  2. Legyen magyar kiosztású, mert nem csak én használom és egyébként is ezt szoktam meg az elmúlt 15 évben
  3. Legyenek rajta multimédia vezérlő gombok
  4. USB-s csatlakozó felülete legyen (elsősorban vezetékes, de lehet vezeték nélküli is)
  5. Nem baj, ha van háttérvilágítása, az esti játéknál jól jöhet.

Elkezdtem nézni a Logitech weboldalát, webshopokat, jártam a különböző műszaki áruházakat. Néhány hét keresgélés után rájöttem, hogy valahol kompromisszumot kell kötnöm, mert ilyet nem fogok találni. :( Ugyan van a Logitech-nek egy Illuminated Keyboard nevű billentyűzete, amely majdnem minden kritériumnak megfelel (sőt...), de csak a bemutatókor volt belőle magyar kiosztású, forgalomba már csak angol került. Az összes többi megvilágított billentyűzet a játékosoknak szánt Gaming Keyboard sorozatba tartozik, alaphangon 25+ ezer Forintért. Ez még nem is lett volna akkora probléma (bár kétszer qrva nagyon sokszor meggondoltam volna, hogy adok-e érte ennyit), de ezekből csak angol kiosztás létezik. Fájó szívvel lemondtam a megvilágításról. Jött a következő akadály: ekkor jöttem rá, hogy az összes Logitech billentyűzetnek van valami ergonómiai defektje egyedi formaterve van. Vagy a funkció billentyűk vannak négyes helyett hármas csoportokban (ez azért gáz, mert a Dragon Age-ben négyfős parti van és F1-F4-ig kell váltani közöttük :D), vagy a home-end-ins-del-pgup-pgdn kombó van valami elcseszett egyedi elrendezésben (ami meg csak kényelmetlen), vagy Fn gomb van rajtuk és az összes extra (és kevésbé extra) funkciót csak billentyűkombinációval lehet elérni. Kezdtem feladni és megbékélni a gondolattal, hogy veszek egy prosztó Logitech Internet Keyboard-ot, ami igazából semmi extrát nem tud, csak használható (+ azért néhány gyorsbillentyű).

Aztán megláttam Őt a Media Marktban: SpeedLink Alterno-nak hívják. Világít, rögtön két színben is (kék és piros - mondjuk a kéktől kifolyik a szemem, ráadásul az az alapértelmezett, úgyhogy minden bekapcsolás után azonnal át kell váltani), magyar, USB-s, médiavezérlő gombokkal. Ráadásul a világítás fényereje változtatható egy tekerővel. Azonnal megvettem. Ilyen:

Világosban:

Sötétben, pirosan:

Sötétben, kéken:

Eddig teljesen elégedett vagyok vele. Mondjuk hosszabb távon gépelésre nem biztos, hogy annyira jó lenne, mert abból a szögből, ahogyan én nyomom a billentyűket olyan, mintha picit akadna, de pl. teljesen függőlegesen lenyomva ez nem érzékelhető.

Viszont mivel azon a gépen leginkább csak játszom, így tökéletesen megfelel. ;)

Címkék: pc billentyűzet

A bejegyzés trackback címe:

https://siz512.blog.hu/api/trackback/id/tr892638879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása